Ahad, 1 Mac 2015

GILAPLAH KEMBALI PERMATA MU

Bismilllahirahmanirahim…..
Istimewa buat sahabat hawa ku yang ku sayangi...di saat tangan mula menaip tinta ini tiada apa yang diharapkan melainkan agar apa yang tersurat ini dapat memberi sedikit manfaat untuk kite semua.
Disaat ini,tergerak hatiku untuk menulis dan mengimbau kembali kenangan pahit yang melanda kite pada tahun lalu.bagiku,tidak perlu untukku ku uploadkan kembali video kpop yang sungguh memilukan hati nurani setiap muslimah yang menontonnya…ya.,sungguh pilu saat melihat begitu murahnya maruah seorang muslimah pada hari ini…bertapa mudahnya dunia barat menghasut fikiran kita,hanya dengan suntikan vaksin k-pop kita hanyut dalam arus duniawi sehingga terlupa janji kita di ukhrawi….sungguh ku akui,bukan sesuatu yang mudah untuk menjadi sebuah permata yang benar-benar berkilau di saat habuk dunia sedang rancak beterbangan dalam arus kemodenan ini.tapi sedari lah wahai wanita,tiada apa yang mustahil seandainya kite betul-betul berusaha.
Kepada sahabat-sahabatku,walaupun aku tidak mengenali kalian tapi maafkan aku..ku akui apa yang terjadi bukanlah 100% salahmu,tapi juga salahku.aku terlalu sibuk dengan urusanku sehingga aku mengabaikan kalian.aku lalai menjalankan tanggungjawab sebagai sahabat seislammu…untuk saat ini dan ketika ini tiada apa yang mampu aku lakukan melainkan hanya setangkai doa mampu ku kirimkan agar Allah mengampuni kalian dan memberi petunjuk taufiq serta hidayah agar kalian kembali kepada  fitrah asal kejadian kita…jadikan sifat malu yang telah tertanam semulajadi dalam diri kita sebagai perisai untuk kita terus memahalkan diri kita.ingan teman,selagi seorang adam itu belum betul-betul menjadi milikmu mahalkanlah dirimu…jadikanlah dirimu sebutir permata yang berkilau di dalam bekas emas yang mana hanya akan dimiliki oleh seorang pria yang soleh dan selayaknya untukmu.tidak perlu kalian khuatir seandainya tiada yang datang untuk membeli kerana bukankah Allah telah berjanji
Maka tidak perlulah lagi kalian khuatir tantang jodohmu.tetaplah bersabar dan mahalkan kembali maharmu.yakin lah janji Allah.jangan kita mudah tergoda dengan arus kemodenan yang telah dicipta hari ini.ingatlah seindah perhiasan dunia adalah wanita solehah.aku bukanlah wanita solehah tapi aku cuba untuk menjadi solehah yang mungkin dan aku harap kalian juga begitu…sekalipun kita tidak solehah di pandangan manusia tapi biarlah kita solehah di mata Allah.sahabatku aku betul-betul berharap agar kita semua tidak akn tertipu dengan fitnah  kemodenan pada hari ni.ayuh sama-sama kita memahalkan kembali maruah kita sahabatku.gilaplah kembali permatamu agar ia berkilau kembali…ingatlah,Allah itu mahal penyayang.selagi ajal maut belum menjemput kita selagi itulah pintu taubat masih terbuka luas.akhir kalam dariku untuk kali ini,semoga Allah mengurniakan kita ar-rahman dan ar-rahim untuk kita bersahabat di syurgaNya dan bersama-sama memetik mawar syurga di tebing sungai yang jernih…amin…..


~perindu syahidMu~





Tiada ulasan: